Reconocimiento y educación: luchas de les familiares de personas con discapacidad, en Argentina
DOI:
https://doi.org/10.29092/uacm.v19i49.923Keywords:
Discapacidad, Educación Especial, Política Educativa Reconocimiento, Sujetes PolítiquesAbstract
El presente artículo tiene como objetivo comunicar algunos hallazgos de nuestra tesis doctoral en Ciencias Sociales. Primeramente, presentamos características generales de la investigación cualitativa ubicándola en una zona de intersecciones. Posteriormente, recuperamos contribuciones de Nancy Fraser sobre la noción de reconocimiento considerando la fertilidad teórica de su perspectiva. Por último, exponemos algunos resultados que arrojó la investigación a partir del diálogo entre las voces y las experiencias encarnadas de les sujetes polítiques en las luchas por el derecho a la educación, específicamente, de les familiares de personas con discapacidad y la perspectiva fraseriana. Entre las principales conclusiones, arribamos a que las marcas de sus luchas aportan horizontes para repensar las políticas educativas de la Educación Especial en Argentina.
Downloads
Downloads
Published
Issue
Section
License
This Journal is licensed under Creative Commons Mexico 2.5. It is allowed to reproduce and disseminate the contents of the Journal for educational or research purposes, not for profit, as long as they are not mutilated and cite the source (Andamios, Revista de Investigación Social) and the author.
The copyright of the articles published in Andamios, Revista de Investigación Social are transferred by the author(s) to Universidad Autónoma de la Ciudad de México when the originals have been accepted, so that they are published and distributed both in the printed and electronic versions of the Journal. However, as established by law, the author(s) retains their moral rights. The author(s) will receive a form of assignment of copyright that they must to sign when their original has been accepted. In the case of collective articles, the signature of one of the authors will suffice, provided that the latter has obtained the consent of the others.
Authors may use the material of their article in other works or books published by themselves, with the condition of quoting Andamios as the original source of the texts.
The articles contained in this publication are the responsibility of their authors and do not compromise the official position of Andamios, Revista de Investigación Social of the Universidad Autónoma de la Ciudad de México.